Testimonials


De analyse die ik maakte op het internet was duidelijk en goed uitgelegd. Af en toe had ik moeite om antwoord te geven wat het meest op mij van toepassing was, maar uiteindelijk lukte het wel. Het gesprek verliep fijn en het voelde ook wel als een ‘eye-opener’. Het was ook apart om mijzelf op papier te zien. Dat ik in zo’n kort stuk tekst, toch behoorlijk gedetailleerd beschreven ben. Alle aspecten van de SGA waren duidelijk uitgelegd. Er waren veel voorbeelden in mijn gedrag, die het profiel van mijn analyse ondersteunden. De analyse helpt mij een goede studiekeuze te maken.

Jayme. Student Business IT and Management 2e jaar 


“Nadat ik gestopt was met mijn modestudie wist ik niet meer wat ik moest doen. Ik ben gaan werken. Toen kwam ik in aanraking met de SGA, heb deze gemaakt en mij ingeschreven voor een nieuwe studie. Ik zit nu in het tweede jaar en heb het enorm naar mijn zin.”

Melanie. Student Pedagogische Wetenschappen 3e jaar 

 

“Na mijn MBO opleiding wilde ik verder studeren. Ik wist alleen niet zo goed wat. Het SGA gesprek heeft mij veel duidelijkheid gegeven en ik studeer nu verder op het HBO”.

Jimmy. Student Agrarisch Ondernemerschap 2e jaar 

 

Ik vond het leuk maar vooral erg interessant om de analyse in te vullen. Ik snapte de woorden, en anders zocht ik het even op op het internet. Ik herkende mijzelf grotendeels wel. Het is altijd gaaf hoe je door een test zoveel over jezelf te lezen krijgt. Ik heb meer inzicht gekregen door het gesprek, het was erg fijn dat we elke zin behandelden en bespraken. Ik ben blij met het profielkeuzeadvies, het is heel fijn dat er ook geluisterd wordt naar je interesses naast dat je de analyse doorneemt. Ik zou dit met gesprek zeker aanraden, het is een heel fijne manier om inzicht over jezelf te krijgen.

Nova – 3VWO 

 

Ik vond het invullen van de analyse leuk om te doen! Het was wel lastig om sommige dingen over mezelf te zeggen, maar zo kom je er zelf ook al wel snel achter hoe je in elkaar zit. Ik herkende mezelf gelijk. Het is bizar om te lezen dat iemand je al ‘kent’ door het beantwoorden van een paar vragen. Ik weet nu beter waar ik goed in ben en hoe ik dat toe gaan kan passen in mijn studiekeuze. Er kwamen wel dingen uit het studiekeuzeadvies die ik niet had verwacht, maar mijn gedachten werden ook bevestigd, wat ik heel fijn vond. Ik zou het zeker aanraden aan andere scholieren. Het heeft me veel inzicht gegeven in welke studie ik moet kiezen. Het heeft ook een hoop bevestigd. Het gesprek was ook heel fijn, omdat er echt de tijd voor mij en mijn ouders genomen werd. Ook deed ik zelf een suggestie voor een richting die ik op zou willen gaan en ze ging gelijk uitzoeken of dat ook iets voor me was. Kortom, ik raad het zeker aan!

Romay – 6 VWO 

 

Ik vond het invullen van de vragen erg vlot gaan, het duurde ongeveer 20 minuten. Ik vond het soms wel lastig om het juiste kenmerk aan te kruisen. Toen ik de analyse voor de eerste keer las kon ik mezelf er helemaal in vinden op een paar punten na. Het gesprek heeft het inzicht in mezelf dat ik al had bevestigd. Ik kan me vinden in het gegeven studiekeuzeadvies. Ik zou deze methode aan anderen aanraden, omdat het meer zekerheid geeft over jouw keuze.

David – 5 VWO 

 

Het is echt een uitkomst. Ik wist echt niet wat ik wilde studeren, of ik wel wilde studeren. Het gesprek maakte heel veel duidelijk voor mij. Ik heb studiekeuzeadvies gekregen dat echt bij mij past. Ik ben nu zeker van mijn studiekeuze. Ik ga nu dus toch studeren!

Roos – 5 HAVO 

 

Deze analyse is heel anders dan studiekeuzetesten of persoonlijkheidstesten. Ik ga nu gericht naar open dagen om de hogeschool te kiezen waar ze de opleiding aanbieden die echt bij mij past. In het gesprek gaven ze hier tips over, dat meerdere hogescholen dezelfde opleiding aanbieden, maar ze allemaal net een andere opbouw hebben.

Marleen – 4 HAVO

 

Het helpt je een goede keuze te maken voor je studie, op basis van jezelf, wat je kan, hoe je gedrag is. Er komt zelfs een functieomschrijving uit. Zo weet je al wat voor baan je het best zou kunnen zoeken. Ik ga richting de techniek, want ik ben een technisch specialist.

Tim – 4 VMBO

 

Tim: het helpt je een goede keuze te maken voor je studie, op basis van jezelf, wat je kan, hoe je gedrag is.

Het helpt je een goede keuze te maken voor je studie, op basis van jezelf, wat je kan, hoe je gedrag is. Er komt zelfs een functieomschrijving uit. Zo weet je al wat voor baan je het best zou kunnen zoeken. Ik ga richting de techniek, want ik ben een technisch specialist. Tim – 4 VMBO (2014)

Lees meer ....
 

Marleen: deze analyse is heel anders dan studiekeuzetesten of persoonlijkheidstesten

Deze analyse is heel anders dan studiekeuzetesten of persoonlijkheidstesten. Ik ga nu gericht naar open dagen om de hogeschool te kiezen waar ze de opleiding aanbieden die echt bij mij past. In het gesprek gaven ze hier tips over, dat meerdere hogescholen dezelfde opleiding aanbieden, maar ze allemaal net een andere opbouw hebben. Marleen – 4 ...

Lees meer ....
 

Roos: Ik ben nu zeker van mijn studiekeuze.

Het is echt een uitkomst. Ik wist echt niet wat ik wilde studeren, of ik wel wilde studeren. Het gesprek maakte heel veel duidelijk voor mij. Ik heb studiekeuzeadvies gekregen dat echt bij mij past. Ik ben nu zeker van mijn studiekeuze. Ik ga nu dus toch studeren! Roos – 5 HAVO

Lees meer ....
 

David: Het gesprek heeft het inzicht in mezelf dat ik al had bevestigd.

Ik vond het invullen van de vragen erg vlot gaan, het duurde ongeveer 20 minuten. Ik vond het soms wel lastig om het juiste kenmerk aan te kruisen. Toen ik de analyse voor de eerste keer las kon ik mezelf er helemaal in vinden op een paar punten na. Het gesprek heeft het inzicht in mezelf dat ik al had bevestigd. Ik kan me vinden in het gegeven studiekeuzeadvies. Ik zou deze methode aan anderen aanraden, omdat het meer ...

Lees meer ....
 

Romay: Ik deed zelf een suggestie voor een richting die ik op zou willen gaan en ze ging gelijk uitzoeken of dat ook iets voor me was.

Ik vond het invullen van de analyse leuk om te doen! Het was wel lastig om sommige dingen over mezelf te zeggen, maar zo kom je er zelf ook al wel snel achter hoe je in elkaar zit. Ik herkende mezelf gelijk. Het is bizar om te lezen dat iemand je al ‘kent’ door het beantwoorden van een paar vragen. Ik weet nu beter waar ik goed in ben en hoe ik dat toe gaan kan passen in mijn studiekeuze. Er kwamen wel dingen uit ...

Lees meer ....
 

Nova: Ik vond het leuk maar vooral erg interessant om de analyse in te vullen.

Ik vond het leuk maar vooral erg interessant om de analyse in te vullen. Ik snapte de woorden, en anders zocht ik het even op op het internet. Ik herkende mijzelf grotendeels wel. Het is altijd gaaf hoe je door een test zoveel over jezelf te lezen krijgt. Ik heb meer inzicht gekregen door het gesprek, het was erg fijn dat we elke zin behandelden en bespraken. Ik ben blij met het profielkeuzeadvies, het is heel fijn dat er ook ...

Lees meer ....
 

Jimmy: het SPA gesprek heeft mij veel duidelijkheid gegeven.

“Na mijn MBO opleiding wilde ik verder studeren. Ik wist alleen niet zo goed wat. Het SGA gesprek heeft mij veel duidelijkheid gegeven en ik studeer nu verder op het HBO”. Jimmy. Student Agrarisch Ondernemerschap 1e jaar (2015)

Lees meer ....
 

Jayme: de analyse die ik maakte op het internet was duidelijk en goed uitgelegd!

De analyse die ik maakte op het internet was duidelijk en goed uitgelegd. Af en toe had ik moeite om antwoord te geven wat het meest op mij van toepassing was, maar uiteindelijk lukte het wel. Het gesprek verliep fijn en het voelde ook wel als een ‘eye-opener’. Het was ook apart om mijzelf op papier te zien. Dat ik in zo’n kort stuk tekst, toch behoorlijk gedetailleerd beschreven ben. Alle aspecten van de ...

Lees meer ....
 

Melanie: ik zit nu in het tweede jaar SPA en heb het enorm naar mijn zin.

“Nadat ik gestopt was met mijn modestudie wist ik niet meer wat ik moest doen. Ik ben gaan werken. Toen kwam ik in aanraking met de SGA, heb deze gemaakt en mij ingeschreven voor een nieuwe studie. Ik zit nu in het tweede jaar en heb het enorm naar mijn zin.” Melanie. Student Pedagogische Wetenschappen 2e jaar (2015)

Lees meer ....